25.10.11

TEMAN


Teman
Hulurkanlah tanganmu bila aku terjatuh
Pimpinlah tanganku bila aku tersesat
Hamparkanlah bahumu saat aku berduka
Peluklah aku bila aku berjaya


Teman 
aku harap kau selalu ada
saat aku memerlukanmu
saat suka dan duka menjenguk jiwaku
saat aku hilang tempat aku berpaut


Dan saat itu.....harap kau hulurkan tanganmu
bersama keikhlasan hati
tanda tulus ikatan kita


Teman 
aku tidak berharap kau jadi insan sempurna
kerana aku juga tidak sempurna
aku tidak berharap kau jadi pelindungku
aku hanya berharap kau memberi sedikit semangatmu
untuk aku berdiri tegak
berani menempuh hidup yang mencabar ketabahan


Teman
genggamlah tanganku andai engkau tak mampu berdiri sendiri
peluklah aku tika kesepian menemanimu
tangan ini tidak pernah kuat memegangmu
hanya keikhlasan dapat kutawarkan
dan hati yang sanggup mendengarkan
Aku memerlukanmu sepertimana engkau memerlukanku...